Rozkład dnia
Realizacja podstawy programowej w godz. 8:00 — 13:00
6.00 — 8.10
Schodzenie się dzieci; kontakty indywidualne; zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci.
Zabawy (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, integracyjne); śpiewanie piosenek, pląsów.
Praca indywidualna.
8.10 — 8.20
Głośne czytanie przez nauczyciela pozycji z literatury dziecięcej.
8.20 — 8.30
Czynności przygotowawcze do śniadania.
8.30 — 8.50
Śniadanie
8.50 — 9.15
Czynności higieniczne po posiłku
9.15 — 11.00
Organizowanie sytuacji edukacyjnych, działalność dzieci na materiale dydaktyczno — rozwojowym, twórcza aktywność werbalna i niewerbalna, kontakty ze środowiskiem społecznym, przyrodniczym, artystycznym, zajęcia ruchowe, spacery i wycieczki, zabawy inspirowane własną aktywnością dzieci.
11.00 — 11.15
Głośne czytanie przez nauczyciela pozycji z literatury dziecięcej.
11.15 — 11.30
Czynności przygotowawcze do obiadu.
11.30 — 12.00
Obiad
12.00 — 12.10
Czynności samoobsługowe w łazience.
12.10 — 12.30
Relaksacja przy muzyce, słuchanie bajek.
12.30 — 13.30
Gry i zabawy dydaktyczne, ruchowe, rytmiczne, taneczne, działalność dzieci na materiale dydaktyczno — rozwojowym, świadome organizowanie otoczenia sprzyjającego nawiązywaniu przez dzieci wielorakich kontaktów społecznych. Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy podejmowane w kącikach aktywności dziecięcej.
13.30 — 13.45
Czynności przygotowawcze do podwieczorku.
13.45 — 14.00
Podwieczorek
14.00 — 14.10
Czynności samoobsługowe w łazience.
14.10 — 16.30
Podsumowanie dnia, wytyczne planu dalszego działania, zabawy inspirowane własną aktywnością dzieci, praca indywidualna, rozmowy z dziećmi, kontakty z rodzicami inspirowane przez rodzica bądź nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci do domu.